Concert Sepultura

Sepultura isi are radacinile intr-unul dintre cele mai neconventionale si atipice locuri pentru heavy-metal. Bello Horizonte este un oras sarac, in care – ca de altfel peste tot in Brazilia – nu exista patura sociala de mijloc, ci doar extremele, adica “foarte bogati” si “foarte saraci”. Fratii Cavalera, crescuti intr-un mediu dominat de trafic de arme si droguri, fara instrumente muzicale si fara cunostinte solide de teorie muzicala, dar mari fani ai noului val (pe atunci Slayer si Venom) se hotarasc sa se apuce de cantat. Aleg un nume pretentios, Sepultura (care in latina inseamna “mormant”) si, cu instrumente luate de la amici, se apuca de cantat. Cei doi Cavalera il coopteaza pe Paulo Jr. pe postul de basist pentru singurul motiv ca detinea un bas…o raritate la acea vreme.

Anul 1985 aduce primele demo-uri, care vor fi editate de o casa de discuri braziliana (Seculo XX – Cogumelo Record Store) pe un split-album cu colegii de generatie Overdose. Albumul (”Bestial Devastation”) este o revelatie – in Brazilia se canta trash ! “Antichrist” (devenita apoi “Anticop”) si “Troops Of Doom” sunt primele semne a ceea ce urma sa insemne Sepultura. Pe “Bestial Devastation” si “Morbid Visions” (1986) se regaseste ca al doilea chitarist Jairo Guedez (Jairo T.), care va fi inlocuit de Andreas Kisser. Anul 1987 inseamna pentru Sepultura inceputul succesului european, cu albumul “Schizophrenia”, care se vinde in Europa in peste 30.000 de copii ilegale, pentru care trupa n-a primit, din pacate, niciun ban.
Albumul “Beneath the Remains” (1989) este primul care va beneficia de o promovare corecta si de un turneu international. “Beneath The Remains” ramane o referinta pentru dezvoltarea ulterioara a muzicii de gen, si vom vedea ca prefateaza capacitatea Sepultura de a evolua si de a influenta moda, ramanand totodata fideli mesajului politic si modului dur de transmitere a acestuia.
“Arise” este albumul care, in 1991,le aduce succesul celor de la Sepultura. Unitar ca melodicitate si versuri, albumul este promovat printr-o serie de concerte in Grecia, Italia, Spania, Olanda, Japonia si Australia.
“Chaos A.D” – 1993 – este primul album Sepultura care beneficiaza de lansari simultane in toate colturile lumii. “Chaos A.D.” este si primul album de metal in care apar explicit elementele tribale pe care le va desavarsi pe “Roots”. Piesa Kaiowas, dedicata unui trib indian din Brazilia care s-a sinucis in masa in urma incercarii guvernului de a le prelua pamanturile si automat de a-i extermina, este exemplul perfect de combinare subtila a mesajului politic cu muzica. Sepultura este prima trupa de metal latino-american invitata sa cante ca headliner in festivalul de la Donnington, Anglia.
Anul 1996 este anul de cotitura al trupei Sepultura, atat muzical, prin lansarea albumului “Roots”, cat si emotional, prin renuntarea la initiatorul grupului, Max Cavalera. “Roots” este, cu siguranta, cel mai atipic album al brazilienilor, acestia dedicand un album intreg radacinilor culturale care i-au consacrat. Prima piesa – Roots, Bloody Roots – este un imn al tribalismului modern. “Roots” este o capodopera pentru toti fanii metalului si dovedeste ca, pana la urma, plecarea lui Max Cavalera de la Sepultura va fi benefica din punctul de vedere al schimbarii stilului.
Sepultura, in culmea gloriei, dar fara solist vocal, se apuca de compus. Dintre sute de variante, este ales Derrick Green. Acest cantaret de culoare, originar din Detroit, avea deja la activ vreo 7 ani in undergroundul local, fara nici un succes notabil. Stilul sau de a canta le place membrilor trupei, care il coopteaza imediat.
Albumul “Against” va aparea in toamna lui 1998, aproape simultan cu debutul solistic al lui Max. Noua Sepultura are parte de o promovare intensiva si de un turneu international alaturi de Slayer. “Against” calca in mod clar pe urmele “Roots”, insa influentele etnice se muta de aceasta data inspre Japonia.
2001 vine cu un proiect nou din partea Sepultura, albumul “Nation”, o mixtura destul de ciudata intre aceleasi influente japoneze si un fel de “globalism” care suna mai mult a idealuri comuniste primare. Interesanta este piesa Valtio, compusa si cantata alaturi de cvartetul Apocalyptica.
In 2006, Sepultura lanseaza primul album compus impreuna cu noul solist Derrick Green, intitulat “DANTE XXI”, inspirit de Divina Comedie.
PS: Bilete gasiti si la bar Deja Fu…

sepultura2

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: