Tanti Mita Precupeata vs Buying Managemen

Un articol scris de Dan Ciobanu – sa-i zicem prieten:)))))))

Atunci cand hotaram sa fim altfel , alegem doar pachetul de mijloace si metode, uitand mai de fiecare data cum ne va fi la final, in noua noastra piele. Cel putin noi romanii suntem mari experti in asta. Si nu o facem in acest mod prima data , desi au existat si atunci voci care au urlat ganditi- va un pic. Atunci am numit-o teoria formelor fara fond , acum mult mai timid –antiglobalizare. Si totusi continuam sa marsaluim, operand intr-o mare parada haute couture cu notiuni cat mai adecvate marii reorganizari. Nu conteaza cum, de ce , daca asa se pare ca trebuie , atunci de ce sa ne mai gandim. Si daca nu va fi cum ne doream la final , oricum atunci vom avea la indemana oricand posibiliatea de a ne arata nemultumiti si rebeli pentru ca acari pauni se vor naste mereu.
Si acum ipoteza de lucru: – comert civilizat-sau mai spectaculos comert modern. Deci … la atac. Setul de mijloace : super(hyper)marketul. Coincide ipotezei ? Raspuns da . Modern – pt ca are parcare proprie, luminite colorate, poate chiar si stil propriu (asta e dupa gust), oferte speciale, sacose de plastic gratis, civilizat – pt. ca asa ne am hotarat ca trebuie sa arate modernitatea. Totusi pentru a fi rigurosi matematic ar trebui sa ne gandim daca in determinarea unei unice solutii a problemei , nu cumva ne scapa ceva in analiza.
Sa incercam niste scenarii. Ne hotaram sa gatim ceva mai special (lucru rar dealtfel in economia timpului omului nostru “modern”)- sa zicem pentru exercitiu un sote de ciuperci . Aplicam metoda –masina , parcare, luminite , rafturi, sector legume…. aici ciuperci la caserola, o singura varianta. Citim stickul aditionat:”produs de SC X impexcomtrade, cu sediul in jud Ilfov prima pe dreapta”. Imediat ne aducem aminte de regula esentiala a economiei de piata- contraoferta. Si ajungem la raionul conserve. Aici in materie de ciuperci oferta consistenta – forme , etichete, soiuri, un singur numitor comun – all made in RPC. Cum gustul astringent si mirosul sulfat al aspirinei nu le consider potrivite pentru o cina linistita la mine acasa, ma reorientez . Dupa o jumatate de ora de ping –pong intre rafturi redevin urban si modern . Cumpar o punga de cartofi congelati si gata taiati( sa recuperez timpul pierdut printre rafturi), un pui destul de dubios de transparent, casierie, punga de plastic gratis, luminite, parcare. In blocajul implicit de la prima intersectie am din nou timp de scenarii. Ma gandesc la Tanti Mita, cum n –o stiti? Vindea bureti( a se intelege soi de ciuperci Spongia officinalis) in piata Obor(cum care piata Obor?). Ce gust !!!
Tanti Mita este din Suceava. In sezonul de bureti pleca cu trenul personal de la 4.21 AM, care avea o halta sezoniera la poalele muntelui, culegea, ambala, eticheta, venea la Bucuresti si oferta cu sau fara discount , intr-o marja relativa la “ochii clientului”, fix in Obor. Cum sunt un om intreprinzator din fire , gata si ideea. O caut pe Tanti Mita, google, url, mail. Stabilim o intalnire, ii propun un plan de afaceri in doua etape ( bineinteles pe baza de studiu de piata ca tot am eu un prieten care face asa ceva). Ambalam in caserole, tiparim foi cu antet, stabilim o politica comerciala uniforma( sa avem de unde sa oferim discounturi pentru Key Accounts si sa amortizam taxele de listare pe care la prima vedere le estimez la aproximativ 2000 Euro/ retea de hypermarket). In prima sedinta de buying datorita prestatiei lui Tanti Mita listam produsul , obtinem coduri de bare , samplinguri in magazine, fete cu fuste scurte gatind soteuri de ciuperci, vanzari record in primii 2 ani de la penetrarea totala a pietii. Etapa II: cumparam teren in judetul Ilfov , facem sediu mare, renuntam la prostul obicei de a urca la munte sa adunam bureti, gasim ca e mai rentabil sa –i importam din China. In continuare afacerea duduie( ca si economia romaneasca in general), deja imbutelim la conserva in moderna si european standardizata fabrica proprie din judetul Ilfov prima pe stanga. Si in sfarsit, acum dupa atata chin, tanti Mita poate sa se plimbe fara griji in mijloul naturii , la aer curat, dupa ce si a modernizat vechea casa cu curte montandu- si chiar si usa de garaj cu telecomanda , desi nu are permis de conducere si nici nu isi doreste masina . Iar eu mereu ocupat cu administarea afacerii comune, am scapat de timpul pierdut aiurea cu gatitul si plimbatul pe la hypermarket, pentru ca am langa sediu un Fast Food excelent cu cartofi prajiti, pui la rotisor(nu stiu cat de transparenti erau inainte de rotisor si nici nu ma mai intereseaza, nu mai am timp), varietate de salate ….. dar stai ..au si sote de ciuperci, de unde or achizitiona materia prima . Stai sa sun la directorul meu de vanzari, cum dracu aici langa noi si ei cumpara ciuperci din supermarket?

Un răspuns to “Tanti Mita Precupeata vs Buying Managemen”

  1. Problema e ca noi cumparam ca prostii. Bureti la caserola se vand si la un supermarket, nu-i dau numele, de pe pantelimon. 4 lei caserola. pentru prosti. tanti nuti saraca ii vinde cu 50 de bani. da’ caserola cred ca-i scumpa.
    in fine…

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: